تركي آل الشيخ: سأدعم النادي الذي أشجعه.. ولهذا السبب توقفت عن دعم الزمالك

تركي آل الشيخ: سأدعم النادي الذي أشجعه.. ولهذا السبب توقفت عن دعم الزمالك

أكد تركي آل الشيخ مالك نادي أليميريا الإسباني أن ما كتبه عبر تويتر لإنهاء الخلافات مع النادي الأهلي ومجلسه جاء من عند الله وليس بترتيبات خاصة.

 

قال تركي آل الشيخ في تصريحات تليفزيونية: “ما كتبته حاجه من عند ربنا ملهاش توقيت ولا مخطط الموضوع السابق في جوانب كتير واطراف كتيره دخلت في الموضوع كان ناس منهم ايجابيين وسلبيين وللاسف السالبيين سيطروا عالموضوع سواء من ناحيتي او من ناحية الاهلي ومع الوقت شفت ملهاش لزوم واصبح اسمي بيتاخد للاساءة للنادي الأهلي وفضلت ان اسمي ميتاخدش اساءة للاهلي وده بيسيء للعلاقات بين البلدين وانا رافض هذا الأمر .. وماكان يحز في صدري الاساءة لوالدتي وتعامل ادارة الأهلي اتمنى الشفاء للكابتن محمود الخطيب ومستعد للمساهمه بأي شيء في علاجه ودي مفهاش منه ولا فضل ده من مسلم لمسلم”.

 

وعن عدم تمويل راتب فرجاني ساسي وتوقف دعم الزمالك :” انا خرجت من الاتحاد العربي وسوق كرة القدم في مصر ومركز في النادي الاسباني ولو هدعم حد هدعم النادي اللي بشجعه”.

اختتم:”لا انتظر أي اجابه من الأهلي وما افعله ما يمليه عليا قلبي وضميري نحن قلبين في بلد وشعب في شعب، وبيقولوا في الاسلام خيركم البادئ، والأهلي نادي كبير وعنده امكانيات بشرية وماديه وعنده تاريخ ما يقف على شخص او ماده او فترة وهو كيان منذ 1907 ومش هيقف عليا هيفضل كبير”

إغلاق